er_plus

Erasmus+

JSPA Erasmus+projekta “Izdzīvošana reālajā pasaulē” aktivitātes

Vasarā skolēnu brīvdienās jūnijā, jūlijā un augustā turpinājās projekta darba aktivitātes attālināti piedaloties dalībniekiem un organizatoriem individuālās konsultācijās un grupas nodarbībās ar kouču Annu Vaideri par mērķu izvirzīšanu un sasniegšanu projektā un par atbalstu komunikācijai .

2025.gada 30. septembrī turpinām tematu par “izdzīvošanu modes pasaulē” nodarbībā ar modes mākslinieku Kasparu Blūmu- Blūmani jeb Kašeru.

Kaspars dalījās iedvesmojošā stāstā par to, kā filma par paradumu maiņu ikdienā padarījusi viņu no pasīva skolēna, kurš neiesaistās pasākumos uz tādu, kurš vienmēr ir pirmais un aktīvākais un kļuvis populārs ar darbu skolēnu pašpārvaldē.

Kaspars demonstrēja materiālus par eksperimentiem ar savu ārējo tēlu, dažādām stilu ietekmēm un to, kā pats iesācis šūt apģērbus.

Otrajā daļā bija meistarklases skolēniem, kur izvēlējās modeli, stilistu un palīgus un gatavoja tērpus, ko pēc tam demonstrēja .

Dažas atziņas pēc nodarbības: ”Viss bija skaidrs, sapratu, ka nav nepieciešams klausīties citos, jāuzticas savām iekšējām emocijām, bija arī ļoti interesanti no somām darināt drēbes modeļiem, lai gan tas bija grūti. Es sapratu, ka apģērbu stili vienmēr mainās un atgriežas, un arī to, ka nav jākaunas par savu stilu un jāatbild, vai jājautā jebkam.”

“Es var būt kļuvuši par mākslinieku (mangas rakstnieku)”

“Viss izdosies, ir plašāk jāskatās uz pasauli un vajag dot sev iespēju izpausties”

“Tagad zināšu kas ir modē un kas ir stils”

“Kā sakot: “jā” biežāk ir iespējams tikt tālāk nekā ja teiktu:” nē””

Uz jautājumu: ”kura nodarbības daļa bija visinteresantākā?””

24% pieredzes stāstījums

35%modes meistarklase

35% abas daļas.

Secinām, ka nodarbība ne tikai deva zināšanas par modi un stilu, bet arī palīdzēja dalībniekiem attīstīt savas radošās spējas, personību.

2025.gada 15. oktobrī bija nākamā nodarbība tikšanās ar RigaBrain smadzeņu treniņu centra vadītāju Pēteri Urtānu.

Dalībnieki diskusijā uzzināja vairāk par to, kā darbojas cilvēka smadzeņu abas puslodes, kā tās ietekmē domāšanu un praktiskās neformālās aktivitātēs izmēģināja radošuma treniņus.

Nodarbība deva ne tikai jaunas idejas grupu darbam, bet arī palīdzēja saprast, kā katrs no mums varam attīstīt savas radošās spējas, kas noderēs gan profesiju izvēlē, gan attīstot personību.

“Līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus un viedokli, un ne obligāti Eiropas Savienības, Eiropas Komisijas vai Valsts aģentūras (Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras) viedokli, kuras nav atbildīgas par tajā ietvertās informācijas jebkādu izmantošanu.”

“Co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union, European Commission or [name of the granting authority (Agency for International Programs for Youth)]. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.”


Tēja ar vecākiem

Projekta “Izdzīvošana reālajā pasaulē” ceturtā aktivitāte 17.aprīlī.

Dr.Arturs Šulcs nodarbībā ar jauniešiem turpināja diskusiju par jauniešu attiecībām. Tad sekoja Nodarbība "Tēja ar vecākiem" par savstarpējām attiecībām jauniešiem kopā ar vecākiem, ko vadīja skolēnu pašpārvalde. Skolēni gan atbildēja uz Kahoot viktorīnas jautājumiem, gan prezentēja savu ideālo priekšstatu par draudzību starp abiem dzimumiem.

Kopā ar vecākiem tika izrunāti jautājumi:

Kā izaudzināt garīgi veselu un veiksmīgu meitu vai dēlu?

Raksturīgākās attiecību problēmas Latvijas ģimenēs un to ietekme uz nākamo paaudzi (pieredze no ārsta seksopatologa prakses no 1997.g.).

Ko pozitīvu vecāki var darīt, lai viņu meita vai dēls saņemtu iespējami labāko emocionālo un kultūras mantojumu no savas ģimenes?

Pozitīva vīzija par sava bērna pieaugšanu un ceļš uz to.

Noslēgumā jaunieši izveidoja plakātu ar iniciatīvu ģimnāzijas administrācijai ieviest nodarbību sarakstā ģimenes mācību.

Atsauksmes par nodarbību apliecina, ka tēmas ir aktuālas gan skolēniem, gan vecākiem .

Paldies pašpārvaldes viceprezidentei Anastasijai Turei un 9.klases skolniecēm Diānai Skrapcei un Arinai Čerepanņikovai-Kļuikovai par aktīvo darbu projektā!

“Līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus un viedokli, un ne obligāti Eiropas Savienības, Eiropas Komisijas vai Valsts aģentūras (Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras) viedokli, kuras nav atbildīgas par tajā ietvertās informācijas jebkādu izmantošanu.”


Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra (JSPA) ir apstiprinājusi sīvā konkursā no 20 pieteiktajiem skolu un biedrību projektiem tika apstiprināti 12, starp tiem arī mūsu projekts “Izdzīvošana reālajā pasaulē”.

Projekta mērķis : dažādu kultūru jauniešu iekļaušana Eiropas vērtībās un līdzdalība pilsoniskās aktivitātēs, dzimumu līdztiesības veicināšana un jauniešu līdzdalības veicināšana mācoties neformālās izglītības aktivitātēs.


Jaunatnes Starptautisko programmu aģentūras projekta “Izdzīvošana reālajā pasaulē” pirmā aktivitāte “Ledus laušana” 2025.gada 29.janvārī Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas sporta laukumā.

Aktivitātes mērķis: saliedēt 7. klases kolektīvu un izveidot komandas, mācīties komunicēt cieņpilni un apgūt sadarbību un līdera prasmes.

Aktivitātē izmantojot neformālās izglītības metodes nācās veikt sarežģītus uzdevumus iesaistot visus dalībniekus. Apgūtās nodarbību organizēšanas prasmes skolēni no pašpārvaldes izmantos citu klašu aktivitātēs. Pasākumu sagatavoja pašpārvaldes pārstāvji Anastasija, Jeļizaveta, Poļina un Kirills kopā ar biedrību “Piedzīvojumu gars”.

Dalībnieku atsauksmes:

Kura aktivitāte visvairāk patika:

Ar apli un violeto lentu 46% dalībnieku

Vai Tu iemācījies ko jaunu aktivitātēs šodien, 29.janvārī:

“Es domāju jā, bija interesanti uzzināt ko patīk ko nepatīk klasesbiedriem”;

“ Es mācos sadarboties ar citiem klasesbiedriem, nevis tikai ar draudzenēm”;

“ Nē, viss ir zināms”;

“Es iemācījos kā draudzīgi nodarboties ar grupu”;

“Es iemācījos rakstīt protestu plakātu un sadarboties ar klasesbiedriem”.

Kādas aktivitātes Tu gribētu turpmāk projektos:

“Ārējās aktivitātes”;

“Ar sadarbību ar visu klasi”;

“Es gribu mācīties debates”;

“Darbi ar protestiem”.

Lai veicas turpmāk!